Tuesday, February 8, 2011

memori masa lalu...



Pagi ini..
terjagaku dari mimpi..
Ku renung keluar,
kicauan burung melintasi
ku dongak ke langit,
indahnya ciptaan illahi..

     mengimbau memori lalu, sungguh indahnya zaman persekolahan. Jika diberi peluang, ingin aku  remaja kembali, tapi apakan dayaku. masa terus berputar, dan aku, mesti terus kehadapan. Benar katanya, ‘muka yang mendongak langit tak selalunya diatas’, sekarang baru aku sedar, susahnya apabila tiada yang membantu. Namun harus ku kuatkan hati kerana ALLAH pasti aku akan Berjaya . Kamu….. aku amat merinduimu, kemana kamu menghilang?, diam tanpa berita.. sejak langkah terakhirku dari sekolah, aku sudah tidak melihatmu, sehingga sekarang. Tidakkah kamu tahu,mencari didalam gelita amat membataskan.tapi aku yakin, masa akan tiba pasti. Aku terima, walaupun hati sukar untuk melepaskan.

Di langit kau umpama bintang
Didasar laut kamu umpama mutiara
Di bumi kailah intan permata..
Setianya aku untuk menunggumu…..

No comments:

Post a Comment

KAWAN

Kawan Semalam aku jatuh Kejurang yang kufikir Sangat dalam dan gelap Sahutan hati aku tidak terjawab Ku dongak keatas ,"Kelam...